מבחני ריסוק

ארגוני בדיקת צרכנים בלתי תלויים - סייבקס, אין פשרות בכל הנוגע לבטיחות ילדים

 מפת ארגוני הבדיקה

למרות שהורים ברחבי העולם כולם שונים כל כך, יש להם דבר אחד משותף - כולם חולקים את אותה דאגה לשלומם של ילדיהם. במיוחד בנסיעה ברכב - פשרה בבטיחות פשוט אינה אפשרות.
 
כדי לעזור להורים לבחור את מושב המכונית או את מנשא הפעוט המתאים לילדיהם, יושמו תקנים ברחבי העולם.

באירופה, על יצרני המושבים כיום לעמוד בתקנים UN R44 / 04 או UN R129 (i-Size). האחרון נמצא כרגע בשלב R129 / 02.
 
בנוסף לדרישות החוקיות, מנשאי תינוקות ומושבים לרכב נבדקים גם על ידי מכוני בדיקה עצמאיים כמו מועדון הרכב הכללי הגרמני (ADAC) ו- Stiftung Warentest. כדי לזכות במבחן מסוג זה, על מוצרים לעמוד בדרישות מחמירות במגוון קטגוריות שונות. בהתאם, תקני הבטיחות נבדקים ללא הרף.
 
תוכלו למצוא מידע נוסף על המבחנים השונים כמו גם על ארגוני הבדיקות העצמאיים בפסקאות הבאות:


כיצד נעשות בדיקות מושב המכונית?

 רכב בבדיקת ריסוק

מבחן הבטיחות של מושב הילד מתבצע על ידי קונסורציום של מועדוני ניידות שונים וארגונים להגנת הצרכן (ADAC, ÖAMTC, TCS, Stiftung Warentest) פעם או פעמיים בשנה.

מועדוני הניידות וארגוני הגנת הצרכן מפרסמים את תוצאות הבדיקה.

מועדון הרכב הכללי הגרמני ADAC בודק מושבי מכוניות ומושבים לרכב לתינוק מכל קבוצה בהתנגשויות קדמיות ופגיעות צד. הפגיעה הקדמית מדמה תאונת פגע קדמית ברכב במהירות 64 קמ"ש ואילו הפגיעה בצד המדמה תאונת פגיעה בצד הרכב במהירות 50 קמ"ש.

בהתאם לקטגוריית המשקל, בובות בגדלים שונים משמשים במצבי ריסוק שונים כדי לדמות את השפעות התאונה על ילדים בגילאים ומשקלים שונים בצורה מדויקת ככל האפשר.
 
בנוסף לבדיקת הריסוק, מבוצעות בדיקות נוספות בכדי להעריך את בטיחות מושבי הרכב לרכב בכל הקשור לשימוש לרעה בפוטנציאל, טיפול, תכנון ארגונומי, תכונות ניקוי, עבודת נוכחות וחומרים מזיקים.

מושבי הרכב נבדקים גם בשימוש יומיומי אצל ילדים והורים אמיתיים.
 
קריטריון הבדיקה למשל במבחן ADAC מחמיר בהרבה מדרישות התקנות ומתוחזק ללא הרף. בהתאם, הערכים והקטגוריות הקריטיים המקובלים נבדקים ללא הרף.

בשנת 2011, למשל, רואים יישום של בדיקות לחומרים מזיקים במושבים ברכב. לפיכך, בדיקות מסוג זה תורמות תרומה משמעותית לשיפור הבטיחות במושבי רכב ומושבי רכב לתינוקות לאורך זמן.


 
ADAC - מועדון הרכב הכללי הגרמני- המועדון הגדול ביותר של גרמניה

 ADAC

ה- ADAC - "מועדון הרכב Allgemeiner Deutscher Automobil", כלומר מועדון הרכב הכללי הגרמני, הוא האיגוד הגדול ביותר בגרמניה ואחד הגדולים ביותר בעולם, עם כ- 20 מיליון חברים.

עם חשיפה של 13,700,000 עותקים, המגזין החודשי שלהם "ADAC Motorwelt" הוא המגזין הנקרא ביותר באירופה.

מבחן ADAC הוא המבחן הידוע והחשוב ביותר למערכות ריתום ילדים באירופה. פעם או פעמיים בשנה ה- ADAC בודק מושבי מכוניות של כל קבוצה בסימולציה של התרסקות של פגיעות קדמיות כמו גם צדדיות. ההתרסקות הקדמית נבדקת במהירות 64 קמ"ש ופגיעות בצד במהירות 50 קמ"ש.

בובות בגודל שונה משמשות להדמיית קבוצות גיל / משקל שונות של ילדים. בנוסף להיבט הבטיחותי, טיפול וארגונומיה, ניקוי וביצוע וכן חומרים מזיקים הם קריטריונים נוספים לבדיקת מושב המכונית.

הדירוג עוקב אחר מערכת הדירוג של בית הספר הגרמני, כלומר "Sehr gut" (טוב מאוד), "gut" (טוב), "befriedigend" (ממוצע), "ausreichend" (מינימום יחסי) ו "mangelhaft" (גרוע).

ה- ADAC משתף פעולה עם מועדוני רכב אירופיים אחרים כמו ÖAMTC באוסטריה או TCS בשוויץ.
 


Stiftung Warentest הוא הארגון המוביל בבדיקות צרכנים בגרמניה ונחשב למוביל הבדיקה באירופה.

הוקם בשנת 1964, ה- Stiftung Warentest אינו מקבל פרסום כלשהו והוא ארגון שבחלקו ממומן על ידי הציבור כדי להבטיח את עצמאותו.
 
על בסיס מתודולוגיה שפותחה בגרמניה, ה- Stiftung Warentest מבצע יותר מ -150 בדיקות מוצרים ושירותים השוואתיים בשנה, המכסים כמעט את כל תחומי חיי היומיום. נכון להיום, בערך 100,000 מוצרים נותחו מאז היווסדה.
 
התוצאות הכוללות עוקבות אחר מערכת הדירוג בבית הספר הגרמני
 
1.0-1.5: "sehr gut" (טוב מאוד)
1.6-2.5: "gut" (טוב)
2.6-3.5: "befriedigend" (משביע רצון)
3.6-4.5: "ausreichend" (מינימום יחסי)
4.6-5.5: "mangelhaft" (גרוע)
 
הבדיקה הכוללת נערכת על פי הקריטריונים הבאים: בטיחות, טיפול, ארגונומיה וחומרים מזיקים. בהקשר זה, מומחי Stiftung Warentest מתמקדים במיוחד בחומרים מסוכנים. בהתאם, הערכים והקטגוריות הקריטיים המקובלים נמצאים בבחינה מתמדת,

וזו הסיבה שבדיקות מסוג זה תורמות תרומה משמעותית לשיפור הבטיחות של מושבי המכוניות ומנשאי התינוקות לאורך זמן.

מועדון תיור שוויץ (TCS) - המועדון המוביל של שוויץ

מועדון התיור שוויץ הוא איגוד הרכב המוביל בשוויץ. העמותה פועלת בתחומי כלי רכב, תיירות וייעוץ צרכני ובודקת מוצרים שונים לאורך השנה - כולל מושבים לרכב - ותומכת באופן פעיל בקמפיינים בנושא בטיחות בדרכים.

האזורים הרלוונטיים לבדיקה הם בטיחות במקרה של התנגשות, טיפול וארגונומיה, חומרים מזיקים וניקיון וכן עבודת הביצוע. ה- TCS מכריז על המלצותיו על ידי הענקת כוכבים.

חמישה כוכבים מייצגים "מעולה", ארבעה "מומלצים מאוד", שלושה "ממליצים" - לכוכב אחד בלבד.

 

ÖAMTC - הרכב האוטומטי של אוסטריה, אופנוע ומועדוני טיולים

 OAMTC

מועדון הרכב Österreichischer Automobil-, Motorrad- and Touring, כלומר מועדון הרכב, האופנוע והאופנועי האוסטרי, ארגון אח של ה- ADAC הגרמנית, הוא מועדון הרכב הגדול באוסטריה, כמו גם השביעי בגודלו בעולם.

בדומה ל- ADAC, ה- ÖAMTC מבצע בדיקות של מושבי רכב פעם או פעמיים בשנה מבחינת הטיפול, ההתקנה והסיכון לשימוש לרעה. הדירוג עוקב גם אחר מערכת הדירוג של בתי הספר הגרמניים: "טוב מאוד", "טוב", "משביע רצון", "מינימום יחסי" ו"עניים ".